Skip to main content

Fektess magadba, fektess a jövődbe!

Gondolkodtál már azon, hogy Nyugat-Európában és főként az USA-ban miért jobb a fiatalok érdekérvényesítő képessége? Hogy miért érik el könnyebben a vágyott állást az álommunkahelyen, vagy miért érkezik hamarabb a siker?

A különbség gyökere az oktatás megközelítésében van.

Ezekben az országokban nemcsak a frontális oktatásra és a szakmai tudnivalókra helyeznek hangsúlyt, hanem az úgynevezett soft kills-ek erősítésére is. Mint amilyen a kommunikáció, a viselkedéskultúra, a megjelenés és persze, ami az egészet keretbe foglalja: a személyes márkaépítés.

Magyarországon ennek az ellenkezője igaz.

Számtalan remek fiatal szakember van, akik magas szintű szakmai képzés mellett és nívós diplomákkal sem válnak sikeressé. Egyszerűen nem jön az áhított siker, mert nem tudják, hogyan kellene az üzleti világ elvárásai szerint és annyira meggyőzően, hitelesen kommunikálniuk, hogy a saját érdekeiket is érvényesíteni tudják.

Az üzleti életben elengedhetetlen a megfelelő viselkedés és kommunikáció, enélkül nem lehetsz sikeres!

Néhány évvel ezelőtt elhatároztam, hogy írok egy könyvet, ami annak a 17-25 éves korosztálynak szól, akik hamarosan kilépnek a nagybetűs életbe, elköltöznek otthonról, megpróbálnak saját lábra állni. Hosszú – hosszú évek óta figyelem őket, hogy milyen gondban vannak, hogy nem tudják egyes helyzetekben, hogyan kell viselkedni. Nincs igazán jó példa előttük. A szülők, pedagógusok ismeretei is hiányosa, tisztelet a kivételnek. Nincs iránymutatás, ha van az is hiányos. De akkor ebbe most bele kell nyugodni? Nem szerettem volna. Lehetséges, hogy azért is áll ilyen közel ez a korosztály hozzám, mert saját lányom is 22 éves, és erőteljesen próbálja építeni életét, boldogságát, sikerességét. Tennem kellett valamit.

Tisztában vagyok vele, hogy számos viselkedéskultúrával kapcsolatos kiadvány található ma a könyvpiacon, amik között fellelhetőek a kimondottan kisgyermekek számára készült, tündéri nyelvezettel megírt ismeretterjesztő könyvek, az üzleti életben tevékenykedők számára készült hivatali viselkedést taglaló, kommunikációs útmutatások, illetve a legmagasabb szintű viselkedési iránymutatásokat tartalmazó diplomáciai protokollról szóló szakirodalmi kiadványok.

Book Mockup 3 Micski Mariann Consulting Coaching Coach

De akkor miben más ez a könyv?

Abban, hogy ez egy olyan, az iskolájukat befejező, a nagybetűs, önálló élet előtt álló fiataloknak szóló mű, mely az alap viselkedéskultúra és illemszabályok mellett, felkészít az álláskeresésre, a pozitív énmárka kialakítására, az online tér lehetőségeire és veszélyeire, a megjelenés fontosságára és akár a sikeres, boldog életre.

  • Olyan középiskolás vagy, aki már tisztában van vele, hogy mivel szeretne az érettségi vagy a diploma megszerzése után foglalkozni, csak azt nem tudod, hogyan kell megfelelően viselkedni az üzleti életben, énmárkát kialakítani és nulláról kezdve kapcsolatokat építeni.
  • Olyan egyetemista vagy, akinek már van munkatapasztalata, de nem azon a területen, ahol később tevékenykedni szeretnél. Vagy esetleg már az iskola mellett beindítottad a vállalkozásodat, de nem megy a kapcsolatépítés és az egyetemen sem oktatták, hogyan kell ezt jól csinálni.
  • Szülőknek, akik fontosnak tartják gyermekük boldogulását az iskolából való kilépés után. Akiknek gyermekük sikere és sikeressége fontosabb mindennél, de nincsenek tisztában minden szabállyal, amit a mai világ megkövetel.
  • Pedagógusoknak, akik fontosnak tartják, hogy a tankönyvi anyag leadása mellett, olyan tudást és ismeretet adjanak át diákjaiknak, hallgatóiknak, amik valódi és mérhető segítséget nyújtanak nekik az iskola után.
  • Már megszerezted a diplomádat és az első állásodat, de nem annál a cégnél vagy olyan pozícióban találtál munkát, ahová szerettél volna bekerülni. A továbblépéshez keresel támpontot, mert megfordult a fejedben, hogy az állásinterjún mutatott viselkedéseden talán van még egy kis finomítani való.
  • Kifejezetten neked szól a könyv, ha olyan 17-25 év közötti fiatal felnőtt vagy, aki időben elkezdené önmaga felkészítését és fejlesztését a Nagybetűs Életre. Építsd fel magad az alapoktól kezdve.

Mit tartalmaz pontosan a könyved?

Az ISKOLA UTÁN, SIKER ELŐTT – avagy amit nem tanítanak a suliban című könyvünk szőröstül-bőröstül 276 oldal, összesen 17 nagyobb fejezet található benne. Lesd meg a tartalomjegyzéket –

  1. Miről szól ez a könyv? – Avagy milyen ismereteket fogsz elsajátítani ebből a kötetből?
  2. Miért jó neked, ha helyesen tudsz viselkedni? – Miért és mennyivel juthatsz előrébb, ha elsajátítod a helyes üzleti viselkedéskultúrát?
  3. Hol és hogyan kezdődik minden? – Minden az első benyomás jelentőségéről, de azt is megtudod, hogy mik tartoznak az első benyomás témakörébe. Megtanulod azt is, hogy mi a HALO effektus és miért kell odafigyelned rá?
  4. Üdvözlés családon belül és kívül, határon innen és túl – Mert köszönni nem ciki, sőt, egyenesen kötelező. Sajátítsd el az üdvözlés szabályait hazai és nemzetközi viszonylatban. A kézfogás jelentőségére is fény derül és megismered a bemutatás, bemutatkozás szabályait
  5. ÖN vagy inkább TE? – A tegezés és magázás szabályai, magabiztos használata a magánéletben és az üzleti világban.
  6. Minek nevezzelek? – A megszólítások szabályai írásban és szóban, mert mindkettőben otthonosan kell mozognod.
  7. Valóban megy neked a társalgás? – A társalgás szabályai és jelentősége, mint a kapcsolatépítés első lépése.
  8. Így légy GENTLEMAN! (Nemcsak fiúknak) – Viselkedés és öltözködés, avagy így lesznek fiúkból férfiak.
  9. Csini a szerkód! (Nemcsak lányoknak) – Viselkedés és öltözködés, avagy így lesznek a lányokból hölgyek.
  10. Vendégfogadás otthon és külső helyszínen – Legyél te a tökéletes házigazda, minden körülmények között.
  11. Így add el magad! – Egy fejezet, amiből megtudod, hogy ki vagyok Te? Személyiségtípusok elemzése, önmagad és mások megismerése érdekében. Így készíts önéletrajzot a 2020-as években. Mindent a motivációs levél jelentőségéről.Készülj fel a hagyományos és online állásinterjúra.
  12. Nem azzal van a baj, amit mondasz, hanem azzal, ahogy mondod – A verbális kommunikáció jelentősége. A nonverbális kommunikáció
  13. Halló, tessék! Ki van a vonalban? – A telefonálásnak is vannak szabályai, tartsd be őket.
  14. Netikett. – Az online kommunikáció lehetőségei és veszélyei, avagy így tedd üzletileg is elfogadhatóvá az online jelenléted.

Hiszem, hogy akkor lehetünk saját sikerünknek és sikerességünknek a kovácsai, ha ezeket a tanácsokat és útravalókat is betarjuk. Ahhoz, hogy a világ nyitott legyen ránk, hogy meg akarjon minket ismerni, és meg akarja látni az értékeinket, ahhoz nekünk is le kell tenni valamit az asztalra. Ez a valami viszont nem mindig csupán a szakmai tudást jelenti.

Ebben kívánok segíteni ezzel a könyvvel.

#micskiconsulting #viselkedjrendesen #protokoll #illem #viselkedeskultura