Skip to main content

Sokan foglalkoznak tudományosan és kevésbé tudományosan azzal a jelenséggel, ami napjainkban oly mértékben harapódzott el, hogy muszáj a viselkedéskultúra szempontjából is néhány gondolatot összegyűjteni.

Néhány kérdésben összegyűjtöttem, hogy mivel is kell foglalkozni, amikor ezt a jelenséget említjük?  

  • Milyen egy normális Facebook profil?large xFVE7ADnGQ 3RDvTA7XEtAIjaGIK211Nt0mVEKw6PVg Micski Mariann Consulting Coaching Coach
  • Mire használjam a közösségi médiát?
  • Mit osszak meg a Facebookon?
  • Mit engedhetek meg magamnak az interneten?
  • Facebook kontra idő!

…és most jöjjön néhány jó tanács hogyan viselkedjünk az internetes térben, ezen belül is a Facebookon.

  • A Facebook profilod vállalható legyen és téged ábrázoljon! (Ha valaki más képe mögé bújsz, vagy poénból egy Alain Delon képet teszel ki magadról, akkfacebook profil6 Micski Mariann Consulting Coaching Coachor vagy rettenetesen ronda, vagy sumák, vagy gyerekes vagy, vagy komoly problémád van az önértékeléseddel. Ezzel foglalkozni kell)
  • A Facebook nyilván nem LinkedIn, ahol az üzleti kapcsolataidat kell építened, de ez is hozzá tartozik az un. self-brandinghez, azaz a saját márkád építéséhez. Döntsd el, mit szeretnél! Ha azt akarod, hogy komoly felnőttként kezeljenek, vedd magad komolyan! Ha nem, akkor az természetesen más lapra tartozik.
  • Tanuld meg a Facebookot és az internetet arra használni, amire való és amire kitaláltak! Mik ezek? Információk gyűjtése, szakmai fejlődés, vagy a szakmai fejlődésed bemutatása, szórakoztató bejegyzések látogatása, barátokkal való könnyebb kapcsolattartás, hírekhez való gyors hozzájutás és esetleg rég nem látott vagy keresett barátok, ismerősök, emberek, látnivalók, programlehetőségek, éttermek, szállodák felkutatása stb. Csupa jó és hasznos dolog.
  • Mit ossz meg magadról? Mindig a valóságot! Ne kábíts, ne akarj másokat féltékennyé vagy iriggyé tenni! Ne mutass mindent, ne tárulkozz ki! Ne vágj fel, de büszke lehetsz, ha van rá okod. Vedd észre, hogy mi érdekli az ismeretségi körödet. Ha más mondanivalód vagy posztod nincs csak selfiek, az egyik vagy másik tükör előtt, akkor szintén önértékelési problémáid vannak, melyeket más módon kell kezelni. Legyen mondanivalód, akár kép akár szöveg formájában. Az őszinteség hidd el kifizetődő! Próbáld úgy működtetni az oldaladat, hogy várják a posztjaidat és ne idegesítsd az ismerőseidet. Ne várd meg, míg törölnek az ismerőseik közül!

January Jones1 Micski Mariann Consulting Coaching Coach

  • Vigyázz a kommenteléssel és véleménynyilvánítással. Ne az adott pillanat alapján reagálj. Szabály! Csak olyan kommunikációs formát használj, amit megengednél magadnak akkor is (vagy mernéd), ha a másik személy szemtől szemben állna veled. Az Internet mögé bújni, a véleménynyilvánítás szabadságával visszaélni, gyávaság. Legyél intelligens és diplomatikus. Ha valaki téged kritizál, vagy nem értesz vele egyet ne támadj! Győzzétek meg egymást! Tanulj meg érvelni. Azért mert valaki másként gondolkodik, még nem közellenség! Politikai véleménynyilvánításba, jobb ha nem mész bele, mert az minden társalgásban nagyon veszélyes!
  • Ha egy cikket kommentelsz, először nézd meg a hitelességét, olvasd el és ne a címéből informálódj csak!
  • Ha a véleményedet mindenképpen szeretnéd megosztani, nézz utána, hogy hiteles forrásból származik és valóban igaz, helyes!
  • Döntsd el minden nap, hogy mennyi időt engedsz meg magadnak a közösségi média nézegetésével! Vigyázz, mert az idő gyorsan repül. Légy tudatos! Nem kéri senki, hogy ne használd vagy ne vedd elő a telefonodat, de ne ez töltse ki az időd nagy részét! Inkább beszélgess, olvass, képzed magad, tanulj! Facebookozni, Instagrammozni a baráti társaságban, több mint udvariatlanság. Neveletlenség és sértés főleg ha hozzád beszélnek! Ha barátokkal vagy, vagy társaságban, csak akkor vedd elő a telefonod, ha valami információra van szükséged, vagy ha hívnak. Élvezd a barátaid, családod, párod társaságát, amíg lehet!20170814group of teenage girls beautiful Micski Mariann Consulting Coaching Coach

Az internet, az okos telefon, a közösségi média nem ördögtől való, csak tanuljuk meg használni. Mi használjuk őket és ne ők minket!

Köszönöm, hogy elolvastál!