Skip to main content

Kicsit meglepetten, kicsit csalódottan írom ezt a bejegyzést. Bár régebb óta vagyok fent ezen a közösségi portálon, de csak néhány hónapja ástam bele magam, úgy igazán. Több posztot teszek ki, aktívabb vagyok, rendbe tettem a profilomat, kapcsolatokat építek. Nagyon sok jót hallottam az oldalról, ezért úgy gondoltam, hogy akkor nézzük meg, üzletileg mit lehet kihozni ebből, milyen információkat lehet kapni ezen az oldalon, kikkel lehet értékes kapcsolatokat építeni!

Vágytam az értelmes megnyilvánulásokra, posztokra, vitákra, kommentekre.

Sajnos a Facebook, Instagram már olyan mértékben idegesítenek, hogy azt vettem észre, hogy napokig, néha hetekig nem is nézek rájuk. Nem érdekel a színvonaltalan, öntömjénező posztolás, a selfiek, a primitívebbnél, primitívebb, agresszív hozzászólás cunamik. Egyre kevesebb értelmes tartalom, egyre alacsonyabb színvonal.

Kíváncsi voltam rá, hogy valóban képes-e egy adott közösség, egy professzionális oldal színvonalának meg és fenntartására. Van-e annyi mondanivaló, van-e olyan színvonal, amihez szívesen csatlakozom, amiben jól érzem magam. Ami értéket képvisel számomra.

Úgy gondoltam, – bíztam benne -, hogy a LinkedIn egy olyan platform, ahol kapcsolatba léphetek a különböző területek szakembereivel, akik tapasztalatokkal rendelkeznek az adott szakmában. Olyan diskurzusokra vágytam, amit szívesen olvasok, ahol nem hemzsegnek a szövegek helyesírási hibában, és olyanokra, amik lekötik a figyelmemet.

Vágytam arra, hogy felvegyem a kapcsolatot esetlegesen úgy férfiakkal, hangsúlyozom, olyan férfiakkal, akiknek munkássága, élete, karrierje vagy az adott terület, amin dolgoznak számomra inspiráló, érdekes, hogy ne azt lássák, hogy nőként közeledem hozzájuk.

Sajnos szomorúan tapasztalom, hogy az elmúlt időszakban – valahogy megszaporodott azoknak a száma, akik nem tudják mi is a LinkedIn célja, szerepe….,hogy mit is jelentenek azok az igények, amikkel itt az emberek nagy többsége megfordul.  Ennek okán megpróbáltam néhány pontban összeszedni, hogy én milyen szabályokat tartanék be magamra nézve a LinkedIn-en:

1.)  Amennyiben szeretné felvenni valakivel a kapcsolatot, kérem írjon néhány sort! Ne a háború és békét akarja az illetővel megosztani, csak néhány szóval a kapcsolat felvétel okát, amely természetesen szakmai kell, hogy legyen!

2.)  Hölgyeim és Uraim! Amennyiben egy hölgy felveszi egy férfival a kapcsolatot vagy egy férfi egy hölggyel, kérem ne legyen automatikusan az a gondolatod, hogy ismerkedni akar. Nem szeretnék senkit elkeseríteni, de nem valószínű, hogy ez áll az okok mögött.

3.)  A „Kedves” szó használata

A korábbi blogcikkem a megszólításokról szólt.  A legelső problémám azzal van, ahogy néhányan megszólítanak. A „Hello Kedves” – vagy önmagában a „kedves”, nem megszólítás.

Ha nem ismerjük egymást személyesen, ha nincs közöttünk semmilyen kapcsolat, de fel szeretné venni, akkor kérem mutatkozzon be, írjon néhány sort, hogy miért jelölt be. Érdekli a munkásságom, kapcsolatot szeretne építeni vagy van valami ajánlata számomra. Na persze nem olyan, hanem szakmai, ami engem is érdekelhet.

Biztosítsuk a másikat a professzionális és kizárólag szakmai indíttatásunkról. Itt nincs helye a személyeskedésnek.

4.) „Boldog születésnapot kívánok”

Ha valakinek „Boldog születésnapot” kívánunk a LinkedIn -en és udvariasan azt a választ kapjuk, hogy „köszönöm”, az a beszélgetés végét jelenti. Ha személyesen ismerjük a másikat, akkor privát chatban, telefonon meg lehet kérdezni, hogy hol ünnepelte a jeles napot, hány éves lett, milyen volt a szülinapi torta. A LinkedIn nem erre való.

5.) „Meg szeretnék veled ismerkedni”

A LinkedIn nem Tinder.

Nem azért vagyok fent, mert ismerkedni szeretnék. Ha valaki, akkor én ízig-vérig nőnek tartom magam, itt mégsem nőként szeretnék jelen lenni. Ismétlem. A LinkedIn egy üzleti közösségi oldal. Amennyiben párkapcsolatra vágyom, akkor regisztrálom magam egy társkereső oldalon. A „nagyon szép vagy”, „nagyon csinos nő vagy”  „szeretnék veled megismerkedni”, vagy „üljünk be egy kávéra” üzenetek egyrészt felháborítanak, másrészt elkeserítenek. Képesek leszünk-e valaha felnőni egy ilyen közösségi oldalhoz? Nincs azzal gond, ha tényleg megtetszik valaki. Ezekre a helyzetekre számos egyéb alternatíva létezik. Keresse meg a kiszemeltet egy másik platformon! Hívja fel! Legyen kreatív!

6.) Nyelvhasználat

Örömmel látom, hogy a LinkedIn nyelvhasználata sokkal, de sokkal magasabb szinten van, mint a többi közösségi oldalé.

Kérem, maradjon is ez így. De ne csak a posztok esetében figyeljünk oda, hogy helyesen írjunk, hanem a privát üzenetekben is.

Amennyiben valaki nem használja helyesen a nyelvet, az számomra a komolyság, a szellemi színvonal, az igényesség hiányát mutatja. Legyen az írásos vagy szóbeli kommunikáció.

7.) Ne személyeskedjünk!

Ne tegezzünk senkit, akit nem ismerünk! Ne hívjuk randira ezen a platformon! Írjunk átgondoltan, ellenőrizzük a helyesírásunkat, a mondandónkat!

Ha mást gondolok arról, amit valaki posztol, akkor kezdeményezhetünk értelmes vitát, elmondhatjuk érveinket, de ne legyünk se agresszívak, se személyeskedőek! Maradjunk profik!

Nagyon szeretném, ha a LinkedIn az maradna és úgy, ahogy azt valaki annak idején megálmodta. Szeretnék továbbra is üdítő társaságban lenni, érdekes, tudományos posztokat olvasni. Szeretek tanulni másoktól, iszom azok szavait, akik valami értéket képviselnek.

Nem azt mondom, hogy ne ismerkedjen és ne vegye fel olyannal a kapcsolatot, aki megtetszik Önnek, bármilyen okból is. De ne a LinkedIn legyen a csatorna ennek a célnak az eléréséhez!

Köszönöm, hogy elolvasta!